torsdag 16. desember 2010

Tema: trykking

PLØYD MARK
jeg skrev litt tynt i det forje innlegget om trykking, her kommer litt mer om prosessen:
det første vi skulle gjøre er å gå ut å ta bilde av pløyd mark, her er bilde jeg tok.
pløyd mark - inspirasjonsbilde
etter å ha tatt bilde skulle vi inn og tegne (min tegning er ovenfor)
så fikk vi utdelt en linoplate som vi skulle skjære i, da skulle vi skjære etter strerekene på tegningen. denne type trykking kalles foresten linosnitt. 
og her er da to av mine trykk, det nederste trykket er det første jeg tok. og det øverste er det første med farger. 

nå har vi fått nytt tema i trykking også, det er nakent tre, men det skal jeg blogge om senere. Her har dere en liten smakebit:
dette skal jeg tegne og trykke nestegang!
-Guro- 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar