mandag 30. august 2010

Tema: paraply

Første uke med trykk og foto er over, og tema for uke 1 var paraply. Det var selvfølgelig ikke regn de dagene vi hadde time, men det ble noen bilder allikevel. Så på onsdag hadde Mikkel, Henrik og jeg en photoshoot :)

NR1
Kamera: NIKON D3000
Modus: auto 
ISO: 100
Redigerings program: picasa 3
Om bildet: Dette bildet er et nærbilde av skaftet på en gammel paraply. Jeg har valgt å forsterke fargene for å fremheve selve paraplyen. 

NR2
Kamera: NIKON D3000
Modus: auto 
ISO: 100
Redigerings program: picasa 3
Om bildet: Jeg har valgt å bruke svart-hvitt på dette bildet, fordi jeg syns det ble for mye som skjedde med farger. Så jeg brukte svart-hvitt for å roe ned bildet. 

-Guro-


2 kommentarer:

  1. Hei Guro. Bilde 1 er best av disse to. Bilde1 er enkelt og konsentrert i uttrykket. Håndtaket som er det vesentlige, er akkurat nok skrådd til at komposisjonen får noe spenning.
    Bilde2: Bra med stor ,ren paraplyform til høyre. Alle de fire billedelementer til venstre ( to paraplyer, gresplen, busker i bakgrunnen) er imidlertid tilnærmet jevnstore og samles i nesten samme punkt i kanten av den store paraplyen.I denne sammenheng er ikke dette så heldig. Er bildet beskåret. I så fall kunne du kanskje gjort litt andre valg? Vi kan snakke om det. Gode forsøk. Berit og Britt.

    SvarSlett
  2. PS. Du har et flott panorama bilde på headingen din. Din plassering i bildet understreker vidsynet i landskapet. B og B.

    SvarSlett